Thursday, May 19, 2016

How To Get Silver/Lilac Hair at Home (Manic Panic Electric Amethyst) Evde Nasıl Gümüş/Lila Saç Elde Edilir

Hello everyone!

As I promised you guys to write a tutorial about how to get silver/lilac hair at home, today I am going to try to explain with my own photos to enable you to achieve your hair goal! So, first what you need or I used:



1- L'Oreal Blond Studio:

* hair bleaching powder & peroxide of any volume. I always use 30 vol. because I do not recommend 40 vol. even though some says if you have dark hair, 30 volume isn't enough. I think it is a lie or I don't know. But as far as I know 40 vol. can damage your hair as you are not professional just like me. (You may say you are! but believe me I am not. To be honest whenever I bleach my hair, I scare of loosing my hair. That is the truth!) I wrote any vol. Because if you are already blonde, you can go with 20 vol. 30 vol. is the best in my opinion.
I got them on Sachane, and before this 30 vol. Nutri-Developer, I had to use L'Oreal Platinium 30 vol. because Blond Studio was out of the stock on Sachane when I bought.



(If you cannot find Blond Studio, you can try this peroxide too. It works. Any L'oreal peroxide works too! Be sure that you always use the same products of both powder and peroxide)


2- Hair Bleaching/Dyeing supplies:

 * a plastic bowl: Never use a metal one!
* a wooden spoon: You must use always wooden or plastic stuffs.
* a measuring cup: I never use this. I always put the peroxide and powder just looking at it.
* gloves
* any old tee if you don't want to ruin your new t-shirt
* a blanket or newspapers to cover your place in order not to bleach your around.
* a thin brush: plastic to separate your hair



3- Manic Panic Electric Amethyst:

*You can use any dye, which is purple. But I have been using Electric Amethyst. If you can't find this one, read my previous post about getting silver hair, and then you are able to choose which one to buy. Or still not sure, don't hesitate to ask me!


4- L'Oreal Silver Shampoo:

* always have a silver shampoo to turn your hair silver and maintain it for a long time. I recommend this product. I bought them on Sachane too. Yet, you can find anywhere I think. As  I always say that silver shampoos neutralize any orange spots on your hair.


5- Hair conditioner:

*any conditioner. They must be white. Please don't mix the dye with any other color. Because it turns the dye to blue even if you see lilac in the bowl. But after you dye your hair with this mixing, you will understand what I mean. Your hair will turn into greenish or baby blue. If you want them, go for it.

-And it is time to bleach the roots-


- I can't advise how much you should put the powder and the peroxide because it depends on how long your hair. But even if the mixing isn't enough, you can prepare the mix.


- I think this thickness is okay. As you add the peroxide, you will realize the mixture is going to be more fluid, but when you have a fluid mixing, you may have to be compelled to handle with it. Because the more fluid mixing, the harder to keep it on your roots.
By the way if you wonder how long my roots are:



As I said, my roots were quite crazy. Never mind, they are no more doré.

And after applying the mixture, it looks:



Make sure that the mixture is blended well, and applied on your roots truly. You may say my hair looks too mixed but it should be. Never cover your hair. Because when you do that, you can burn and loose your hair, and do not fix&down the hair, they should be look like this. Because your hair needs the air. The more air, the faster the mixture becomes effective.

I waited for an hour. Don't wait less than one hour. You can check your hair after an hour, if it need more time, wait till you get the desired color.

While you are rinsing your hair, use the silver shampoo and wait 10 mins.


and the roots after bleaching


As you see, my hair is bleached too. You will realize after bleaching even if you don't apply the mixture on your hair, it brightens in the process of washing and applying the silver shampoo. It is better.

-Now time for turning hair to silver&lilac-


the white conditioner


the dye must have a purple base


adding the dye to the white conditioner

Again, the amount of both depend on your hair length.


First, the mixture looks like this color for the roots. It should be more purple as it is, because the roots are orange even if they do not look like. That is why you should make the roots neutralized.

After dying your roots, for the rest of your hair add more conditioner:


If there is a mixture left in the bowl after finishing the dying, you can put it in a bowl. I always do this. You don't have to waste it. It is not the same as the other dyes. They do not dry in a bowl, so you can use the mixture later.


and wait till you can. I didn't keep the time, but I guess I waited for half and hour or less.

Then rinse with silver shampoo again.

And the result:



I only dried my hair and used 


Schwarzkopf Bonacure Oil Miracle (bought on Sachane)

Try not to straighten your hair after bleaching&dying your hair, because it is prone to come off.
You should also use any hair oils to strength your hair.
Do not use the silver shampoo in every shower in order not to dry your hair.

And so I can say that now I'm happy to get my silver hair again!
Sorry guys for this photo, as I bleached my brows, they are no longer visible, because I like drawing, and shaping my brows by myself!


Anyway, I hope I can help you all to get silver/lilac hair at home. 
If you still have any question, please ask me here. I will try my best.

Thank you.
Have a nice day.
xx

-------------------------------


Merhabalar!

Evet arkadaşlar söz vermiş olduğum gibi size bugün, evde önce diplerinizi açıp daha sonra gümüş/lila rengi nasıl elde edilir onun hakkında bilgi vermek istiyorum.

Öncelikle gereken malzemeler veya ben neler kullandım:


1- L'Oreal Blond Studio:

*saç açıcı toz ve peroksit

Peroksit 30 vol. kullanıyorum ben. Bazı yerlerde siyah saçları açmak için 40 vol. kullanın yazsa da tavsiye etmiyorum açıkcası çünkü 40 vol. daha çok profesyoneller tarafından uygulanmalı kanısındayım. Belki diyebilirsiniz yıllardır saç açıyorsun neden kullanmıyorsun diye ama 30 vol. kafi benim için. Doğruyu söylemek gerekirse her saç açma işleminde ben bile korkuyorum ya saçlarım dökülürse diye.
Bu iki ürünü de Sachane'den aldım. Tabi tozu aldığım zaman kendi peroksiti kalmadığından L'Oreal Platinium 30 vol. almak zorunda kalmıştım.


Eğer siz de direkt aynılarını bulamazsanız benim gibi herhangi bir L'Oreal'in peroksitiyle uygulayabilirsiniz. Ve ya L'Oreal de kullanmak istemiyorsanız aldığınız ürünün hem tozu hem de kremi aynı markadan olmalı. Üzgünüm L'Oreal dışında bir marka öneremiyorum çünkü daha önce denemedim.



2- Saç açma ve boyama malzemeleri:

* plastik kap: Asla metal kullanmayın!
* tahta kaşık: plastik de olabilir.
* ölçek: hiç kullanmadığım bir şey.
* eldiven
* üzerinizdekini mahvetmemek için eksi bir t-shirt
* örtü/gazete: oraya buraya damlarsa ortalık beyaz turuncu olmasın diye. Malum açıcılar.
* plastik ince uçlu tarak: saçı ayırmak için.



3- Manic Panic Electric Amethyst:

*herhangi bir mor bazlı boya da kullanabilirsiniz ama ben bir süredir bunu kullanıyorum ve gayet de memnunum kendilerinden. Bu ürünü bulamıyor iseniz daha önce yazmış olduğum yazıma bir göz atıp öyle karar verebilirsiniz. (Manic Panic ile Gri Saçlar) Ya da bana danışabilirsiniz.


4- L'Oreal Gümüş Şampuan:

*herhangi bir markanın gümüş şampuanını da kullanabilirsiniz. Gerçi ben yıllardır bu ürünü severek kullandığımı binlerce kez söyledim ve yine söylüyorum. Gri saçın sürekliliğini koruyabilmek için şart. Sachane'den almıştım ama kuaförlerde bile bulabilirsiniz.


5- Beyaz Bakım Kremi:

*üstüne basa basa söylüyorum ki beyaz olmak zorunda. Aksi halde siz fark etmeseniz bile boyayla karıştırdıktan sonra saçınız su yeşili ya da bebek mavisine döner. Tabi öyle olsun istiyorsanız herhangi mavi boya almadan da o rengi elde etmeniz mümkün.

Sıra dipleri boyamada:


Malesef ki tozdan bu kadar, peroksitten şu kadar koyun diyemiyorum çünkü ben her zaman göz kararı ekliyorum. Tabi bu saçınızın/dibinizin uzunluğuna göre değişiyor ama yetmezse tekrardan hazırlayabilirsiniz.


Bana kalırsa karışımın kıvamı böyle olmalı. Çünkü daha peroksit katarsanız akışkanlaşacak ve saçınızda tutmanız zor olup her yere damlayacaktır.

Bu arada diplerimin uzunluğunu merak edenler için:



Göründüğü  gibi diplerim çıldırmış durumda ama artık doré değiller.

Ve karışımı uyguladıktan sonraki hali:



Karışımın tamamen diplerinize uygulandığından emin olun ve sakın bir şeyle sarmayın. Saçınız yanabilir kül olabilir ve dökülebilir. Bu da sizi üzebilir. Ayrıca ben saçlarımı düzeltmemekten yanayım çünkü böyle olduğunda saç havayla daha etkileşime girip daha çabuk ve etkili bir şekilde saç açılıyor. O yüzden bırakın dağınık kalsın.

Açıcıyla 1 saat bekliyorum. 1 saatten az olmamalı zaten, ara ara kontrol edip istediğiniz rengi elde ettiğiniz de suyla iyice durulayıp gümüş şampuanla 10 dk. bekledikten sonra yıkamanızı öneririm.

Ve sonuç:


dipler


Gördüğünüz gibi sadece diplere açıcı uygulanmasına rağmen saçın geri kalanı da yıkma sırasında açıcıdan ve şampuandan etkilenip rengi beyazlaşıyor ki bu da iyi bir şey.

Sıra saçımızı gümüş/lilaya çevirmede:


beyaz bakım kremi


boyamız bor bazlı olmalı


Ekleyeceğiniz miktar saçınızın uzunluğuna göre değiştiği için yine şu kadar kaşık diyemiyorum arkadaşlar.


Ama şunu önerebilirim ki ilk seferinde karışımda daha yoğun bir mor elde ederseniz ve bununla diplerinizi boyarsanız daha iyi bir sonuç elde edersiniz. Çünkü tam belli olmasa da diplerimde hala daha az da olsa turunculuklar var bunu nötrleyebilmek için boya ne kadar mor olursa o kadar iyi.


Dipler bittikten sonra beyaz bakım kreminden biraz daha katıp saçın geri kalanını boyayabiliriz.



Ne kadar beklettiğimin süresini tutmuyorum ama 1 buçuk 1 saat gibi bir şeydi sanırım. İstediğinizde gümüş şampuanla birlikte durulayın.

Ve:




Sadece saçlarımı kurutup 



Sachane'den aldığım Schwarzkopf Bonacure Oil Miracles kullandım.

Saçınızı açıp boyadıktan sonra düzleştirmemeye dikkat edin çünkü o gün daha bir dökülmeye yatkın oluyor malesef. 
Saçınızı güçlendirmek için bakım yağlarından kullanmanızı tavsiye ederim. 
Ayrıca gümüş şampuanı da daha gri elde ederim sevdasıyla her duşta kullanmayın ki saçınız kazık gibi olup kurumasın.



Diplerinizi açtıktan sonra geri kalanla kaşlarınızı da açabilirsiniz. Tabi ben çok açmayı, kaşlarımı yok edip kendim çizip boyamayı sevdiğim için kusura bakmayın arkadaşlar...

Umuyorum ki istediğiniz saça kavuşmanızda birazcık da olsa yardımcı olabilmişimdir.
Kafanıza takılan bir sorunuz olduğunda benimle burdan iletişime geçebilirsiniz.

Şimdilik iyi günler!
xx




2 comments:

  1. Merhaba instagram hesabınızı bulamadım sizinle iletişime geçmek istiyorum bana ulaşabilir misiniz instagram adresim @aybike.aykut size sormak istediğim o kadar çok soru var ki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Merhaba! Instagramım aslında üst ve sağ tarafta mevcut ama @raychii_ Bu arada instagram üzerinden çok dm aldığım için buradan daha iyi yardımcı olabilirim diye düşünüyorum.

      Delete